Sfaturi de biciclit

Lasa mersul in paralel, cu amicul de discutie,pentru plimbarile organizate.
La circulatia obisnuita, pe carosabil, deja ocupati loc cat o masina.
Si nu vrem sa se spuna asta despre biciclete, nu ?

Manusile adecvate pentru zona palmelor si o sa comoda cu gel fac diferenta la o plimbare mai lunga,
intre a te durea articulatiile de la zdruncinaturi (si a te intreba oare cand se termina tura ?) si mersul relaxat.

Foloseste cat mai multe locuri in care sa aplici elemente reflectorizante pentru noapte : haina, rucsac, pantaloni, manusi.
Anvelopele cu banda vopsita reflectorizanta sunt foarte vizibile.
Foloseste casca adecvata traseului pe care mergi. Nu te da prin padure cu casca de sosea.
Foloseste un batic, o sapca, bandana, ca sa nu te faci „zebra” de la soarele care trece prin casca sau sa te gadile insectele
(sau -oh shit !- intepe).
In plus, insolatie se poate face chiar si prin „fantele alea mici”.

Abordeaza sinele de tramvai si bordurile perpendicular.
Ca biciclist, nu trece prin dreapta autobuzului cat este in statie si are usile deschise.
La tramvaie cred ca stii deja care-i treaba, daca ai citit codul rutier.

Noteaza pe o hartie lipita in casca datele tale de urgenta, telefoane de contact.

La mersul in grup, in sir, semnalizeaza celor din spate potentialele obstacole,gropi.
Semnalizeaza intentia de oprire cu ridicarea verticala a (ante)bratului.

Foloseste ochelari de ciclism. Evident, vara si la inaltimi mari trebuie sa fie anti-UV si inchisi la culoare.
Materialele din care sunt confectionati sa nu fie metalice sau dure si casante.
O sursa ieftina si eficienta de ochelari transparenti este utilizarea celor care rezista
la impactul obiectelor dure si rapide  (ochelari tehnici de protectie din policarbonat certificat).
Vei scapa de insecte, praf, pietris azvarlit de masini si

-iar -oh shit !- sprayuri lacrimogene.

Apropo de spray lacrimogen, te ajuta la problemele cu unele chestii bipede sau patrupede. (Multipede nu stiu, o merge si la tarantule ?)

Trusa de unelte adecvata tipului de suruburi si piulite de pe bicicleta ta.

Sau a altora, ca nu se stie daca dai peste o biciclista mandra posesoare de Electra, dar careia nu-i merge schimbatoru’…🙂

  1. cristian
    13 Octombrie 2012 la 07:24

    Bune sfaturi…de luat in seama mai ales daca pleci la drum lung dar chiar si in trasee scurte. Mi-as fi dorit sa citesc acest articol saptamana trecuta cand am fost in Bulgaria….era sa raman pe drum de la insolatie , manusile le-am primit ca altfel ramaneam cu mainile in forma de ghidon.
    As dorii sa adaug ca e bine sa ai la tine o bluza de rezerva si genunchere elastice . La 6 grade genunchii sufera.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: